Bravura - ert bemanningsföretag inom försäljning
Bravura är ett bemanningsföretag med fokus på Next Gen Professionals. Vi hyr ut personal och rekryterar inom försäljning och vi har ett stort nätverk av kandidater och konsulter med goda vitsord från tidigare uppdrag. Det gör att vi kan hitta rätt kandidater snabbt och effektivt för bemanna upp er verksamhet med konsulter med rätt kompetens inom försäljning.
Vi hyr ut rätt säljare för er verksamhet.
En säljare representerar företaget och kan i hög grad påverka resultatet i verksamheten. Att lyckas få in säljare som passar in i miljön på företaget och som har rätt driv och inställning som verkligen gör skillnad är en fullträff. Att ta in säljare som inte passar för uppgiften kan å andra sidan bli en dyr och tråkig affär. Genom att låta Bravura hitta säljare till ert företag får ni bland annat följande fördelar:
- Snabb tillsättning eftersom vi redan har upparbetade kontakter med en mängd skickliga säljare.
- Vi kan tillsätta tjänster på heltid men också hyra ut säljare om ni har ett tillfälligt behov.
- Bravura tar vid personaluthyrning hand om löner och annan administration.
- Ni har möjlighet att hyra först och rekrytera sen - en riskfri rekrytering!
- Vi är experter på flexibla lösningar och kan till exempel hyra en säljare tills ni är trygga i att det är rätt person.
- Vi har lång erfarenhet av att rekrytera rätt säljare till rätt uppdrag.
Bli kontaktad om bemanning inom försäljning
Behöver ni hyra kompetens inom försäljning?
Fyll i formuläret och bli kontaktad idag!
Sälj-bemanning när ni har behov
Står ni inför arbetstoppar, föräldraledigheter eller andra situationer som kräver kompetens inom försäljning? Med bemanning skapar ni flexibilitet genom att hyra in personal under de perioder då behov finns. Våra konsulter har rätt kompetens, vi har arbetsgivaransvaret och säkerställer all uppföljning. Vi ser även till att kollektivavtalen följs och att både ni och konsulten är nöjda.
Många jobb inom försäljning kan även utföras utan längre erfarenhet. Enligt våra erfarenheter är de absolut viktigaste egenskaperna hos en duktig säljare rätt driv och inställning. Kunskap och erfarenheter är något man skaffar sig längst vägen. Därför är det många gånger bättre att få in rätt potential potential än att rekrytera enbart utifrån tidigare erfarenheter!
Bemanning under sommaren och andra ledigheter
Genom Bravura kan ni täcka upp med personal exempelvis på sommaren när många av era medarbetare går på semester. Vi har ett mycket stort nätverk av ambitiösa studenter i behov av extrajobb. Vi kan även bistå i rekryteringen av nyutexaminerade stjärnor inom sälj som är sugna på att ta nästa karriärsteg, oavsett om det handlar om extrajobb eller fast tjänst.
Läs mer om studentbemanning här >>
Vi jobbar inte bara med bemanning inom försäljning i Stockholm
Vi arbetar idag inte bara med bemanning inom försäljning i Stockholm, Göteborg och Malmö. Bravura har kontor över hela landet och kan hjälpa er att hyra sälj-personal på många orter i Sverige.
Dina fördelar med bemanning inom försäljning
Vi hjälper dig med tillfällig personal inom försäljning vid de tillfällen behov finns.
Flexibilitet
Bemanna med sälj-konsulter på hel- eller deltid för att möta arbetstoppar eller täcka upp vakanser.
Spar värdefull tid
Låt oss hitta rätt kompetens inom försäljning så att ni kan lägga tiden på er kärnverksamhet.
Minimera er administration
Vi är arbetsgivare och sköter alla frågor som har med anställningen att göra.
Hyr först, rekrytera senare
Att hyra först och anställa senare är ett säkert sätt att rekrytera. Du får en riskfri rekrytering genom att hyra in en konsult med rätt kompetens inom sälj, utvärdera och sedan anställa vid ett senare tillfälle. Vi står som arbetsgivare, ni anställer sedan personen om och när det passar er.
Dina fördelar med att hyra kompetens inom försäljning
- Minimera risk
Undvik risk för felrekrytering genom att testa en anställning först. - Skapa flexibilitet
Att hyra först fungerar som leasing där ni delar upp investeringen. Det finns dessutom möjlighet att avsluta eller ta över anställningen när som helst. - Spara tid
Ni arbetsleder, vi sköter allt annat. Ni behöver inte lägga tid på personaladministration eftersom vi är arbetsgivare under testperioden.
Riskfri rekrytering - ett säkert sätt att växa sälj-avdelningen
Visste du att en felrekrytering kostar i snitt 700 000 kr? Genom att hyra först skapas gott om tid att testa på en anställning. Under inhyrningsperioden har vi arbetsgivaransvaret och en konsultchef från Bravura stöttar i allt från onboarding till uppföljning.
Så funkar det
Hyr kompetens inom försäljning
Testa på en anställning. Bravura är arbetsgivare under tiden och ni fattar beslut om rekrytering senare.
Utvärdera
Innan testperiodens slut utvärderar ni om ni vill ta över anställningen eller fortsätta hyra.
Rekrytera
Är alla parter nöjda? I så fall tar ni över anställningen och ni är klara med rekryteringen.
Kompetensbaserad rekrytering som förstärker din sälj-avdelning
För att hitta rätt konsulter försäljning använder vi en kvalitetssäkrad och effektiv rekryteringsprocess. Vi säkerställer rätt person på rätt plats genom att jobba med kompetensbaserad rekrytering genom hela processen. Genom våra arbetssätt säkerställer vi att du kan välja rätt kandidater baserat på fakta, kompetens och potential istället för att fatta beslut baserat på subjektiv magkänsla.
Så fungerar kompetensbaserad rekrytering
Med strukturerad analys av personliga egenskaper, färdigheter tillsammans med arbetslivserfarenheter och utbildning inom försäljning skapar vi bästa möjliga matchning mot den kandidat som ni söker.
- Behovsanalys
Här definierar vi vilka erfarenheter och egenskaper som behövs för att prestera och trivas i rollen. - Intervjumetodik
Kandidaten intervjuas med anpassade frågor där problemlösning, tidigare agerande i situationer och upplevelser är i fokus. - Analys & matchning
Kandidatens svar och beteende analyseras för matchning och ger ett transparent och välmotiverat beslutsunderlag. - Rätt kompetens
Resultatet av en kompetensbaserad rekrytering ger er rätt person på rätt plats med rätt kompetens.
Roller inom försäljning som vi kan bemanna
Vi kan hjälpa till att bemanna med de flesta roller till en säljavdelning och vi hittar rätt kompetens utifrån era specifika behov. Här är några exempel på roller inom försäljning som vi kan hjälpa till med:
Account Manager
Vi hjälper allt från små till stora företag att hyra in Account Managers. Vi har även massor av erfarenhet från att själva rekrytera säljare och vi vet vad som krävs för att lyckas. Vår kompetensbaserade process säkerställer att konsulterna har rätt kompetens utifrån era behov.
Key Account Manager
Oavsett om ni behöver juniora eller seniora talanger så kan vi hjälpa er. Vi har stor erfarenhet av att rekrytera säljare på olika nivåer och har bra koll på målgruppen.
Innesäljare
Många av våra konsulter jobbar vid sidan av deras studier. Ett jobb som innesäljare eller säljande kundtjänst passar många talanger utmärkt. Vår rekryteringsprocess är kompetensbaserad, vilket innebär att vi genom strukturerad analys av personliga egenskaper och färdigheter tillsammans med arbetslivserfarenheter och utbildning kan tillsätta rätt personer för uppdrag hos er.
Övriga roller inom försäljning
Behöver ni hyra in eller rekrytera till er säljavdelning? Vi hjälper allt från små till stora företag inom olika branscher. Vår kompetensbaserade metodik säkerställer rätt person på rätt plats.
Mer om våra tjänster
Vill du nå de mest engagerade personerna som ger ett lyft till din verksamhet? Vi jobbar med rekrytering och bemanning och är ganska säkra på att de du söker finns hos oss. Hör av dig så ser vi om det stämmer. Vi rekryterar och hyr ut personal inom fyra områden:
- Talanger med 0-5 års erfarenhet
- Specialister med 5+ års erfarenhet
- Chefer och nyckelkompetens
- IT-kompetens