Bravura breddar nu det nischade erbjudandet inom bemanning och rekrytering. Vårt tidigare fokus på talanger i början av karriären och det vi kallar för next gen professionals kompletteras nu med kompetenser inom tre nya och efterfrågade områden: chefer, specialister, och IT-kompetens.
De rekryterare som jobbar inom respektive område är inga nybörjare utan har funnits i Bravura-sfären en tid. Nu kommer de in under vårt gemensamma paraply vilket gör rekrytering och bemanning av fler olika kompetenser enklare för dig som kund.
Samtidigt förtydligar vi den särskiljande och framgångsrika idé vi haft sedan start: att sätta våra anställda i första rummet – något som visat sig gynna både dig som kund, alla duktiga människor vi förmedlar, och oss själva som bemannings- och rekryteringsföretag.
Vi tror fortfarande på att inte vara något för alla – för det leder ofta till ett brett men svagt erbjudande som inte är bra för någon. Så när vi nu ändå breddar vårt erbjudande gör vi det inom tre specialområden – allt för att bibehålla kvaliteten, och för att fortsätta attrahera och förmedla de bästa talangerna inom tjänstemannaområdet.
Förutom kompetens inom det vi kallar för next gen professionals med upp till fem års erfarenhet möter vi nu också önskemålen om att kunna förmedla chefs- och nyckelkompetens, specialister med mer än 5 års erfarenhet, och kompetens speciellt inom IT.
Allt är samlat under varumärket Bravura, och med olika former för hur du väljer att förstärka din organisation: genom kort- eller långsiktig bemanning, traditionell rekrytering, Try & Hire som är ett sätt att prova på innan du anställer, eller Talent Tech Programme och Trainee Programme som utbildar en eller flera personer i kundspecifik teknik. Vi erbjuder också interimslösningar där du får chefskompetens på plats inom 48 timmar.
Hör av dig och berätta om vad som passar dina behov bäst så hittar vi en bra lösning.
- Nyhet: Rekrytering av specialister med över 5 års erfarenhet
När du som kund söker specialistkompetens jobbar våra erfarna rekryterare för att hitta precis den person du söker. Det handlar om att lyssna på dig som kund, förstå dina behov, och att söka upp och attrahera de bästa kandidaterna som passar din organisation och ditt kompetensbehov. Några exempel på hur vi lyckas med den uppgiften är genom djupa kunskaper om employer branding och en förståelse för hur vi bäst kan sälja just ditt jobberbjudande. Andra förmågor vi byggt upp under lång tid är hur vi bäst når både passiva och aktiva kandidater, och hur vi håller ett ständigt fokus på kvalitet igenom hela processen.
Några exempel på alla roller och kunder vi jobbar med är global support specialist till IVISYS, financial controller till Boston Consulting Group och redaktionsledare till Finansförbundet.
- Nyhet: rekrytering av chefs- och nyckelkompetens
När du behöver hjälp med rekrytering till ledande befattningar och nyckelroller stöttar våra erfarna rekryterare dig genom hela rekryteringsprocessen. Inom Bravura har vi jobbat med chefsrekrytering under flera år, men tidigare under namnet Bossanova People Agency. Vi rekryterar ledande befattningar och nischad kompetens inom olika områden och på flera nivåer, inklusive konfidentiella uppdrag. Allt från säljchefer och affärsområdesansvariga till VD:ar och styrelsemedlemmar.
Några av våra nöjda kunder är bland andra Doktor.se, Onelab, Permascand och Calliditas. Utöver rekrytering erbjuder vi även interimslösningar där du som kund kan få chefskompetens på plats inom 48 timmar.
- Nyhet: rekrytering inom IT/tech
Efterfrågan på IT-kompetens är stor. Därför har vi nu rekryterare med mångårig erfarenhet och kunskap som möter dina behov av allt från utvecklare till IT-tekniker. De jobbar nära kunderna och för att söka upp och attrahera de bästa kandidaterna inom IT/tech.
Några aktuella uppdrag vi just bockat av är sales data analyst till SignUp, applikationsspecialist till Axfood IT, utvecklare till Sinch och IT-konsult till Sharp.
Som kund hos oss är du alltid nummer två
Det kanske låter konstigt, men vår långa erfarenhet visar att genom att vara bäst på att ta hand om dem vi rekryterar, så leder det till en win-win-win-situation: för våra kunder, för alla duktiga människor vi förmedlar, och även för vårt företag.
För att ge alla engagerade människor vi rekryterar möjlighet att må bra, utvecklas och verkligen känna de är del av Bravura jobbar vi utifrån tre områden: hälsa, karriär och gemenskap. Under dessa rubriker har vi allt från hälsoplaner och träningspass till föreläsningar och träffar.
Alla vill rekrytera de mest engagerade talangerna. Vi också. Och alla vill kunna erbjuda sina kunder de mest engagerade konsulterna. Vi också. Alla gör dock inte allt som krävs för att ta hand om de bästa talangerna, och ge dem förutsättningar att klara sina utmaningar på bästa sätt. Men det gör vi. Det är så vårt erbjudande till våra uppdragsgivare blir unikt och kanske det mest intressanta som går att hitta på marknaden.
Martin Sander – Group CEO på Bravura
Du som är kund och behöver förstärkning: hör gärna av dig så berättar vi kort vad vårt uppdaterade erbjudande kan ge dig. Antingen om du ser ett behov redan nu, eller också för att få koll på vad vi kan hjälpa dig med ifall behovet uppstår och det kanske behöver lösas snabbt. Kontakta oss så hjälper vi dig att hitta rätt. Välkommen.
Du som söker jobb, eller vill vara stand-by inför framtida karriärskliv: Känner du att du passar in i vårt nya bredare men nischade upplägg: läs mer här om varför vi sätter dig i första rummet. Där kan du också göra en intresseanmälan. Välkommen.