Dennis blev regionansvarig på Bravuras kontor i Jönköping

Dennis Bravura ny 1

Dennis började som Account Manager på Bravura i september 2015. Han klättrade sedan vidare till rollen som teamledare och är idag regionansvarig i Jönköping. I veckans medarbetarintervju berättar han om sin karriärresa och ger tips på hur du bildar ett bra team på jobbet.

Du flyttade från Bravuras kontor i Göteborg till det nyöppnade kontoret i Jönköping, berätta om det?
– Det kom ut en annons på Bravuras intranät i september 2016, jag hade då jobbat på Bravura i ett år. Vid den tidpunkten var Martin, Bravuras VD, på besök. Han såg att jag tittade på annonsen och sa att jag borde söka rollen. Jag blev ärligt talat exalterad av tanken, nästan lite pirrig i magen. Självklart kände jag en del tvivel eftersom att det innebar mycket ansvar, men tanken på att det skulle kunna bli riktigt bra övervägde allt. Jag sökte tjänsten, och en månad senare hade jag fått den!

Hur har det gått hittills?
– Det har varit mycket jobb med flytten och vi har fått två nya medarbetare, en konsultchef och en Account Manager. Tillsammans har vi varit ute på många spännande möten och har redan nu fått igång försäljningen.

Vad skulle du vilja ge för råd till en nyanställd Account Manager?
– Lita på att hög aktivitet ger resultat i längden. Du måste vara villig att lägga ner hårt arbete i din egen utveckling, men också intressera dig av branschen, dina kollegor, kunder och Bravuras historia. Om du gör det kommer du att gå långt.

Hur blir man ett bra team på jobbet enligt dig?
– Det är viktigt att ha roligt tillsammans. Se till att skratta mycket och ha högt i tak, men samtidigt vara seriös och professionell. Sätt upp tydliga mål som hela gruppen känner sig delaktig i och vill kämpa för.

Läs även
Från Account Manager till Senior Account Manager
Fredrik berättar om sitt jobb som Account Manager
Tre snabba med Bravuras nya rekryterare Marcus
Därför valde Cindy att jobba på Bravura
Från VM till Account Manager
Därför valde Malin att jobba som Account Manager