Caroline fick jobbet som säljassistent på Bravura

Caroline H
Caroline tävlade i hästhoppning och var inriktad på att bli advokat. Men så fick hon erbjudandet att komma på intervju för tjänsten som säljassistent på Bravura, vilket fick henne på helt andra tankar. I veckans medarbetarintervju berättar Caroline om hennes första tid på Bravura.

Hur kommer det sig att du sökte tjänsten som säljassistent?
– Jag blev kontaktad av Bravura i mitten av januari 2017. Vid den tidpunkten studerade jag juridik och var inställd på att min framtid handlade om att argumentera i rättssalen. Dock hade jag börjat tvivla på om advokatyrket var något för mig. När Bravura hörde av sig angående rollen som säljassistent kändes det givet att komma på intervju. Enligt arbetsbeskrivningen verkade tjänsten passa mig alldeles utmärkt.

Hur blev du hittad?

– Jag hade signat upp på Bravuras hemsida tidigare och jag hade en profil som passade in på rollen.

Vad har du lärt dig hittills?
– Mycket! Bland annat hur det är att ringa kalla samtal och hur jag hanterar invändningar. Jag har även utvecklat förståelse för affärer och branschen.

Vem passar rollen för?
– Eftersom att detta är en helt ny roll hos Bravura tror jag att det är viktigt att vara flitig och öppen för att lära sig nya saker. Du måste vara organiserad, målinriktad och kunna arbeta självständigt eftersom att tjänsten handlar mycket om att kunna jobba fritt. Det krävs att du har ett gott öga för vad som behövs göras och att du prioriterar det som är viktigt för stunden. Jag tycker att advokatyrket och sälj går mycket hand i hand, båda jobben handlar om att få sin vilja igenom – på ett professionellt sätt.

Är du intresserad av att jobba på Bravura? Se alla lediga tjänster här

Läs även
Från Account Manager till Senior Account Manager
Fredrik berättar om sitt jobb som Account Manager
Tre snabba med Bravuras nya rekryterare Marcus
Därför valde Cindy att jobba på Bravura
Från VM till Account Manager
Därför valde Malin att jobba som Account Manager